Hoe meet je de Return Of Events (ROE)?

Veel marketeers zijn doordrongen van het belang van Return Of Investment (ROI). Maar hoe pas je Return Of Events (ROE) toe? Dat lijkt een stuk lastiger. Sommige event- en festival marketeers denken zelfs dat het moeilijk of vrijwel onmogelijk is om het succes van een evenement te meten. Maar dat valt mee. De nieuwe media, online tools en technologische oplossingen, maken onderzoeken gemakkelijker en stimuleren metingen. Je kunt de impact van een event al eenvoudig verlengen en meer mensen langer bereiken door middel van live streaming, Twitter en andere social media. Daarmee verhoog je tevens de beleving van de gasten.

Technieken en event data

Tegenwoordig zijn er veel web based tools en technieken voorhanden, die ingezet kunnen worden om event data te verzamelen en kritische succes factoren te meten. Door data systemen met elkaar te verbinden, zoals de ticket sales, omzet en informatie over het profiel en gedrag van de bezoekers, kunnen organisatoren gemakkelijker cruciale beslissingen nemen. Zowel in het voortraject als realtime, tijdens het evenement. En natuurlijk ook na afloop. Zo kan bijvoorbeeld het gedrag en de besteding van festival- en event bezoekers in kaart gebracht worden.

Bij events en festivals draait het om de beleving van de gasten. Maar het integreren, koppelen en automatiseren van technologische oplossingen, kan de organisator heel veel nuttige data opleveren, die het rendement van het event inzichtelijk maken! Meer informatie? We werken al jaren samen met specialisten op dit gebied en wij staan je graag te woord en helpen je verder.

Laat hier je gegevens achter en download het volledige magazine [BE]LEEF!