Vroeguuurr

We leven in de tijd van het Nieuwe Realisme. Niets mis mee, maar af en toe is het leuk om weg te zwijmelen en terug te denken aan producties, die qua omvang en impact maar eens in de zoveel tijd langs komen.

We schrijven september 2007. Het ICT- en consultancybedrijf Capgemini Nederland vierde z’n 40-jarig jubileum. Samen met zo’n 7000 medewerkers en partners. Een bijzonder bedrijf met bijzondere medewerkers. Capgemini stimuleert zijn medewerkers om zichzelf te ontplooien en het beste uit zichzelf naar boven te halen. Bedrijf en medewerkers zijn trots op elkaar. Het is al een feest om voor zo’n mooi bedrijf en voor zulke bijzondere mensen een aansprekend eventconcept te bedenken.

40 jaar Capgemini, let’s get proud

 

De naam van het evenement zette de toon: ‘40 jaar Capgemini, let’s get proud’. Kenmerk van een sterk evenement is dat de bezoekers geestelijk eigenaar zijn van het evenement: het is hún feestje. Via het intranet van Cap werden medewerkers in het voortraject gestimuleerd hun muzikale talenten te tonen. Na audities ontstond een speciaal samengesteld Cap-koor, dat ‘Let’s get proud’ zong. Het thema ‘40 jaar Cap’ liep als een rode draad door het hele evenement. Zo werden Cap-medewerkers, die iets met het getal 40 hadden, de hele avond behandeld als een VIP.

We kozen voor een festivalopzet op het prachtige natuurterrein van Recreatiegebied Spaarnwoude. Met binnen- en buitenactiviteiten. Zodat de gasten de vrijheid hadden om rond te lopen in diverse belevingswerelden, die waren gecreëerd in nostalgische spiegeltenten en strakke tentpaviljoens. Een disco, een salsa workshop, een bruine kroeg. Stijladvies van Maik de Boer en Dyanne Beekman, optredens van comedians, bekende artiesten en natuurlijk de eigen Cap-talenten. De opkomst was, ondanks het slechte weer, overdonderend hoog: vrijwel iedereen was er!

Op het strand trotseerden de bezoekers de regen om te genieten van de indrukwekkende vuurwerkshow, die de aanloop vormde voor de grandioze finaleshow van Jeroen van der Boom en Van Velzen in het hoofdpaviljoen. Na afloop waren niet alleen Capgemini en haar medewerkers trots op elkaar…Bij onze medewerkers stond het kippenvel op de armen. Pure ontroering om mee gewerkt te mogen hebben aan zo’n mooie productie…

Laat hier je gegevens achter en download het volledige magazine [BE]LEEF!