De locatie trends van 2015

De locatie trends van 2015

De laatste trends op het gebied van evenementenlocaties
Heeft u een groots jubileum of een bedrijfsuitje op de planning staan? Dat vraagt om een passende locatie! Naast enorme feestzalen met felle spotlights zijn er uiteraard nog veel meer mogelijkheden. Hieronder de locatietrends van 2015 op een rijtje!

Thuisbeleving
Weg zijn van huis maar je toch thuis voelen. Deze setting komt bij events steeds vaker voor. Het is belangrijk voor de bezoeker dat hij zich op zijn gemak voelt. Het thuisgevoel wordt simpelweg overgebracht door een huiselijk tafelkleedje of comfortabele zitbanken. Alles wordt uit de kast getrokken om een warme, gezellige sfeer te creëren zoals men die kent van thuis.

Pop-ups
Tijdelijke eventlocaties worden steeds populairder. Deze pop-ups ontstaan uit het niets en vaak op de meest onverwachte locaties. Voor de ultieme beleving en het overbrengen van de juiste boodschap is een passende locatie bij het event essentieel. Een diner in een voetbalstadion om sportiviteit en teamwork over te brengen of een bedrijfsborrel in een theaterzaal om expressiviteit en veelzijdigheid te benadrukken. Niets is te gek!

Uniek en intiem
Onderscheidend, uniek en origineel zijn sleutelwoorden in 2015. Waar men voorheen koos voor een enorme feestzaal, grijpt men tegenwoordig snel terug naar intieme en meer ingetogen locaties. Denk hierbij aan een feest in een historische boerderij, een sfeervolle kapel of een oud arsenaal. Het mag dit jaar allemaal nét even iets anders, want unieke locaties zorgen voor een unieke beleving.

Groen en duurzaam
Duurzaamheid is een belangrijk begrip en zien we ook dit jaar in verschillende vormen terug. Groene locatiekeurmerken worden steeds belangrijker. Deze keurmerken bieden zekerheid voor de duurzaamheid van een locatie. Ze staan garant voor bijvoorbeeld groene stroom en waterbesparing. Hiernaast kunnen de biologische hapjes, LED-verlichting en recycling van producten natuurlijk niet ontbreken.

Online
Offline events verplaatsen zich steeds vaker naar een online omgeving. Deze hybride evenementen zijn offline evenementen die online via een livestream te volgen zijn. Dit is een ware uitkomst voor genodigden en gegadigden die niet fysiek aanwezig kunnen zijn. Presentaties en interviews worden live uitgezonden en kunnen vaak later worden teruggekeken. Vragen worden via chat of social media gesteld en worden live behandeld. Hybride evenementen zorgen voor een groter bereik en wellicht een nieuwe doelgroep.

Low budget
De gevolgen van de crisis zijn nog steeds merkbaar. Men wil zoveel mogelijk realiseren voor een zo klein mogelijk budget. Ondanks het feit dat de kosten zo laag mogelijk moeten zijn, staat de kwaliteit nog steeds hoog in het vaandel. Men kiest snel voor unieke maar goedkope locaties en houdt de aankleding mooi maar toch simpel.