Doordacht concept en uitnodigingstraject leiden tot 116% opkomst!

Een bekende angst in de evenementenwereld is de ‘no show’. Je bent lang bezig geweest om een geweldig evenement te organiseren maar een deel van de gasten komt niet opdagen. Je evenement is daardoor lang niet zo succesvol als het eigenlijk had kunnen zijn. Misschien ben je te laat geweest met uitnodigen, of heb je niet goed genoeg over het concept nagedacht. Het jubileumfeest van Van Oers laat namelijk zien dat een doordacht concept en uitnodigingstraject kunnen leiden tot een opkomst van 116%!

‘Ons Van Oers’

Van Oers is een accountancy en adviesbureau dat middenin de samenleving staat. Het Brabantse bedrijf is trots op zijn medewerkers en wil graag een huisvriend zijn voor relaties. Het 50-jarig jubileum was dan ook het aangewezen moment om dit te laten zien!

Tijdens een brainstormsessie met Van Oers bedacht Arjan van Dijk Groep het concept ‘Ons Van Oers’. Dit vormde een leidraad voor een serie evenementen en activiteiten. Allemaal met het doel om de betrokkenheid en loyaliteit van diverse doelgroepen te vergroten.

Directeur drs. Sander Collé: “Dit concept past ons als een jas: we zijn een Brabants bedrijf, betrokken bij wat er in de samenleving gebeurt en we willen graag een (huis)vriend zijn voor onze klanten.”

(Customer) loyalty & intimacy

Roland Ernst, directeur Arjan van Dijk Groep: “Voor een jubileum wil je een ludieke campagne neerzetten; een communicatietraject dat niemand zal vergeten. Vanuit het concept ‘Ons Van Oers’ hebben we een communicatietraject uitgerold, waarin (customer) loyalty en intimacy centraal stonden.”

Persoonlijk contact is een belangrijk instrument als je loyaliteit wilt bereiken. Evenementen en activiteiten speelden daarom een belangrijke rol in de jubileumcampagne van Van Oers. Tijdens deze momenten werden medewerkers bedankt voor hun inzet en relaties in het zonnetje gezet. Daarnaast deed Van Oers als team iets terug voor de samenleving (ook goed voor teambuilding!).

Een goed begin is het halve werk

En het resultaat van de jubileumcampagne ‘Ons Van Oers’? Een opkomst van 116% tijdens het jubileumfeest en een file naar feestlocatie Jaiselings Royal Palace! Roland Ernst: “Een goed begin is het halve werk. Het uitnodigingstraject is dus één van de belangrijkste succesfactoren van een traject als deze.”

Door het passende concept en geïntegreerde communicatie in het gehele traject kwamen zelfs gasten opdagen die dit van tevoren niet hadden aangegeven. Met 2.800 in plaats van 2.400 gasten is ook meteen bewezen dat het concept ‘Ons Van Oers’ hout snijdt. Want wie zich ergens heel erg thuis voelt, kondigt zijn komst niet aan, want dat spreekt voor zich.