Event marketing in de marketingmix

Event marketing begint een steeds prominentere rol in te nemen in de marketingmix. Ga je een nieuw product lanceren? Of wil je je merk goed onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep? Dan kan een evenement organiseren een strategische zet zijn, in samenwerking met andere kanalen. Arjan van Dijk Groep zorgt ervoor dat het evenement naadloos aansluit op jouw marketingstrategie voor het beste resultaat!

Events in de marketingmix

Event marketing omvat veel meer dan alleen maar een feestje geven of een leuke bijeenkomst organiseren. Het voegt een nieuw kanaal toe aan de marketingmix. Op een evenement kun je je namelijk op een andere manier dan normaal laten zien aan potentiële klanten. Dit is een geweldig moment om bijvoorbeeld brand activation in te zetten (en daarmee je sales te verhogen!). En wanneer je een nieuw product hebt ontwikkeld kun je event marketing goed inzetten om een onvergetelijke productpresentatie te organiseren.

Recente berichten

Ook weten wat de mogelijkheden zijn?

Event marketing & live communicatie

Tegenwoordig zijn live communicatie en event marketing bijna onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Het is duidelijk dat de oude manier van communicatie (enkel zenden) nauwelijks meer bestaat in de evenementenwereld. Steeds vaker zien we dat interactie met de bezoekers in de vorm van live communicatie centraal staat. En dat is niet voor niets! Door de gesprekken die op deze manier in twee richtingen ontstaan, zorg je voor een hoge mate van betrokkenheid onder je bezoekers.

Ieder evenement begint met een concept

Ieder succesvol evenement begint met het bepalen van een goed en uniek concept. Arjan van Dijk Groep is gespecialiseerd in concepting, oftewel het bedenken van een sterk concept. Dit doen we op basis van de doelstelling(en) die het evenement moet gaan realiseren.

Als er nog geen doelstellingen zijn bepaald helpen onze Bedenkers van Beleving hier graag bij! Samen gaan we aan tafel zitten om een aantal cruciale vragen te beantwoorden over de doelgroep, de boodschap en wat je met het event wilt bereiken. Zo komen we tot concrete en meetbare doelstellingen die de basis vormen voor het concept.

Eventmarketing

Return on Event

Event marketing kan alleen een functioneel onderdeel van de marketingmix worden als de resultaten van het evenement meetbaar zijn. Vroeger was dit nog giswerk maar moderne technologie zorgt ervoor dat we erg nauwkeurig het effect van een event kunnen meten. Op basis daarvan kan de ROI van het evenement, ook wel ROE (return on event) genoemd, worden berekend.

Door de ROE te berekenen kun je evalueren of het evenement een waardevolle toevoeging aan je marketingmix is geweest. Misschien blijken je verkopen wel zo hard gestegen te zijn, of heeft het event de positieve word-of-mouth rondom je merk zo’n grote boost gegeven dat je event marketing standaard opneemt in je marketingstrategie. Je zou niet de eerste zijn. Met deze informatie kun je het belang van event marketing ook nog eens beter verkopen binnen je organisatie!

Tijd voor actie!

Wil je ook een evenement organiseren met een goed concept dat naadloos aansluit op je marketingstrategie? Als creatief evenementenbureau staan Arjan van Dijk Groep en zijn Bedenkers van Beleving al meerdere decennia garant voor kwaliteit. Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden om event marketing succesvol op te nemen in jouw marketingmix!

Ook weten wat de mogelijkheden zijn?

  • Storytelling voor evenementen

    Storytelling voor evenementen: The Hero’s Journey

    Niets zorgt voor meer enthousiaste bezoekers tijdens een evenement dan een goed verhaal. Het is dus ook niet bijzonder dat storytelling nog steeds veel wordt toegepast in event…

  • Trend: kleine events voor grote betrokkenheid

    Trend: Kleine events voor grotere betrokkenheid

    Grote bedrijven die meer en meer kleine evenementen organiseren. Het is een trend die we de laatste jaren steeds verder zien opkomen. Denk bijvoorbeeld aan de

  • Event trends 2018

    Het begin van het jaar vliegt weer voorbij. Dit staat traditiegetrouw altijd in het teken van de vele trendrapporten. Ook in de eventbranche zien we talloze verslagen de revue…