Event trends 2020 en de vertaling naar jouw bedrijf!

Je kunt er niet omheen: de afgelopen jaren heeft event marketing een belangrijke plek in de marketing mix ingenomen. Een evenement organiseren is meer dan zomaar een feestje geven. Events dienen een groter doel!

In 2020 verwachten we dat de marketing- en eventbudgetten gelijk blijven aan het afgelopen jaar. Toch wil je natuurlijk meer bereiken dan in 2019. Kijk daarom creatief om je heen, zet je budgetten slimmer in en focus meer dan ooit. Hoe? Omarm de event trends van 2020 en vertaal ze naar jouw bedrijf!

Wil je het hele artikel met de uitgebreide event trends voor 2020 lezen? Laat je e-mailadres onderaan deze pagina achter en je ontvangt het hele artikel per mail!

Dé event trends voor 2020 volgens de Bedenkers van Beleving:

Geen lijstje met de nieuwste tech en gadgets voor events, maar échte ontwikkelingen waar je in je events mee aan de slag moet. Dit zijn volgens ons dé event trends voor 2020:

Man in de mirror

In de event trends van 2019 riepen we het al: Show your true colours! Kijk eens goed in de spiegel. Wie ben je als bedrijf en waar sta je voor? En zorg ervoor dat je dit uitdraagt tijdens je evenementen.

Van kanaal naar tool

Afgelopen jaar maakten we al kennis met live labs en hackathons. Maar evenementen worden in 2020 ook steeds vaker ingezet als tool om bedrijfsproblematieken op te lossen of ondernemersvragen te beantwoorden.

B2B, B2C? H2H (human 2 human) is dé afkorting voor 2020

Bedrijfsfeest organiseren

Hoe ziet de klant van 2020 er dan precies uit? Simpel: hetzelfde als die van 2019, 2018, etc. Het zijn namelijk dezelfde mensen gebleven. Maar wat wel verandert is dat we beetje bij beetje weer meer van mens tot mens gaan praten.

Tech is een weg, niet De weg!

Wij geloven niet in een complete overname van techniek, maar wel dat moderne technieken een essentiële bijdrage kunnen leveren aan de communicatie met je doelgroepen. Vooral op het gebied van personalisatie is event tech (zoals wearables) onmisbaar.

Revolutie of evolutie?

Evenementen met een zakelijk karakter zullen nog verder worden doorontwikkeld naar belevingen. Maar wel belevingen die bijdragen aan ambities, ofwel zakelijk of persoonlijk. Ouderwetse (saaie) zakelijke events kunnen in 2020 echt niet meer.

Investeren in je team loont namelijk en dat is belangrijk in tijden met banen in overvloed en waar (goed) personeel moeilijk te vinden is. Een belangrijke event trend in 2020 is het stijgende aantal interne events in het algemeen. Interne salesevents, kennisevents en productintroducties zullen een vaste plek gaan veroveren op de jaarkalender.

Wil je het hele artikel met de uitgebreide event trends voor 2020 lezen? Vul je e-mailadres in en je ontvangt het hele artikel per mail!