Festivalisering

Festivalisering

Arjan van Dijk Groep zit dicht op de huid van de tijd en houdt de trends in het uitgaansleven nauwlettend in de gaten. Zo speelt Arjan van Dijk Groep in de locatie Jaiselings Royal Palace in op de toenemende trend naar festivals. De locatie is uitermate geschikt om een evenement dat zich binnen afspeelt, door te trekken naar een festivalconcept op het buitenterrein.

Wereldwijd stijgt het aantal festivals. Elk stadje heeft zijn eigen schatje. Ieder weekend is er in of om iedere stad wel een muziekfestival, kunstfestival, culinair festival of filmfestival. In Europa schieten de clubs, die in de weekenden veranderen in festivalterreinen, als paddenstoelen uit de grond. In de hippere steden zijn de clubs van vrijdag tot maandag non-stop open en beginnen ze zich te ontpoppen tot ware festivals: met meerdere area’s met elk een eigen stijl, inclusief een ruime plek in de open lucht. Met buitenbarretjes, eetstandjes en elk weekend een gevarieerde line-up van artiesten en performance art.

Deze festivalisering past volledig in deze tijd. Het geeft de bezoekers meer vrijheid om te kiezen hoe zij hun avondje uit willen invullen. Arjan van Dijk Groep investeert daarom momenteel in haar locaties om de trend naar festivalisering ruimte te geven binnen de evenementenwereld. Zo is er op de locatie Jaiselings Royal Palace inmiddels een terras aangelegd. Daarnaast wordt het rondom liggende (eigen) terrein veelvuldig ingezet als verlengstuk van de evenementen, door er bijvoorbeeld foodtrucks te plaatsen of een heuse kermis te laten verrijzen.

“Met haar 13 zalen kan deze locatie als geen ander voorzien in de ‘zapbehoefte’ van de moderne gast”, vertelt Roland Ernst, directeur van de Arjan van Dijk Groep. “Met de combinatie ‘binnen en buiten’ treden we buiten de gebaande paden en maken we de evenementen dynamischer. We kunnen een immense variatie creëren op onze evenementen: dansende mensen in een hippe club, feestende mensen in de kroeg én gasten die chillen op het foodterrein buiten. Dat houdt het spannend voor ons, voor onze opdrachtgevers en vooral voor de gasten!”