Opening bedrijfspand: van lintje naar 3D productpresentatie!

Na een lange tijd van bouwen, renoveren of verhuizen, is het eindelijk zover. Jullie zijn ingetrokken in een nieuw bedrijfspand. Tijd om een offici√ęle opening te organiseren! Natuurlijk moet dit gevierd worden, jullie zijn immers trots op het nieuwe bedrijfspand. En het doorknippen van een lintje hoort hier ongetwijfeld bij. Maar het is zonde om het daarbij te laten. Je kunt de opening van een bedrijfspand namelijk inzetten als een communicatiemoment richting alle doelgroepen.

In deze blog vertellen we je hoe je je bedrijf op de kaart kunt zetten met de opening van het pand.

Opening bedrijfspand als 3D productpresentatie

De opening van een nieuw pand is een ideaal moment om verschillende doelgroepen een kijkje in je bedrijf te geven. Zie het als een 3D productpresentatie waarin allerlei facetten van je bedrijf een rol spelen. Want het nieuwe pand is uiteindelijk waar het allemaal gaat gebeuren.

Zet bijvoorbeeld de deuren van je magazijnen open en gebruik dit als decor voor een diner met het personeel of zakenrelaties. Of organiseer een speurtocht voor de werknemers en hun familie door het nieuwe pand. Zo laat je de partners en kinderen delen in de company pride. En laat je bedrijf zien aan de buitenwereld, bijvoorbeeld door een buitenbios te organiseren. Projecteer een bedrijfsfilm of mooie presentatie aan de buitenkant van je pand. En nodig vervolgens de buren eens uit voor een borrel! Want, zoals ze zeggen: beter een goede buur dan een verre vriend ūüėČ

Opening organiseren om de employee engagement te verbeteren

Als je een opening organiseert en dit groots aanpakt, is dit voor je werknemers een mooie aanleiding om trots te zijn op hun bedrijf. Jaren geleden bleek al uit een onderzoek van Effectory dat company pride hoger scoort dan salaris als het gaat om tevredenheid onder werknemers. Niet onbelangrijk dus om je werknemers een reden te geven om trots te zijn dus!

De betrokkenheid van je medewerkers verhogen heeft uiteindelijk ook weer een positief effect op de klantloyaliteit. Een betrokken, loyaal en gepassioneerd team zorgt namelijk voor de juiste aandacht voor de klant. En die betrokkenheid van je medewerkers stimuleer je door aandacht aan ze te besteden. Niet alleen tijdens de opening, maar betrek je personeel ook bij het organiseren van de opening.

Hoe organiseer je een goede opening?

De eerste stap van een evenement organiseren, is altijd het bepalen van de doelstelling. Dit geldt ook als een nieuw bedrijfspand wordt geopend. Wil je vooral zorgen voor meer betrokkenheid onder je medewerkers? Of wil je ook zorgen voor merkactivatie bij verschillende doelgroepen?

Hulp nodig bij het bepalen van een doelstelling voor de opening van je bedrijfspand? Lees in onze blog hoe je een goede doelstelling voor je event bepaald.

Ga daarna eens met je personeel of een aantal medewerkers rond de tafel zitten. Ongetwijfeld hebben zij ook idee√ęn over hoe de opening van het pand eruit moet komen te zien. En op deze manier betrek je de medewerkers ook alvast in het proces. Schakel je een evenementenbureau in voor de opening? Zorg er dan voor een goede event briefing zodat jullie zo snel mogelijk tot de kern komen. Het organiseren kan beginnen!

Wanneer gaan jullie deuren open? Wil je weten waar je moet beginnen? Download hieronder ons handige stappenplan of neem contact met ons op. Wij sparren graag met jullie mee!