B. Braun Congrestival

De wens

B. Braun is een wereldleider binnen de gezondheidszorg. Ze leveren producten en zorg aan ziekenhuizen, patiënten en business partners. B. Braun Medical (Nederland en België) is een dochteronderneming, met ongeveer 280 collega’s. Jaarlijks organiseert B. Braun Medical een company meeting voor zijn collega’s. Deze meeting bestaat voor 80% uit kennisoverdracht en 20% uit fun. De meeting is voor B. Braun Medical collega’s verplicht en collega’s hebben er over het algemeen weinig zin in.

Daarom was het tijd voor verandering! De naam company meeting, werd “company event’’ en kreeg een nieuw doel: 20% inhoud en 80% fun. Onder het motto; ‘niets moet, alles mag’. Van jarenlang een meeting in januari (zonder eventpartner) naar een event in mei (met eventpartner). B. Braun Medical besloot Arjan van Dijk als eventpartner in te schakelen om een onvergetelijk event neer te zetten.

Onze vertaling

Voor het company event van 2019 bedacht ons team van Bedenkers van Beleving tijdens een succesvolle brainstorm de overkoepelende naam #B. THERE. Een herkenningspunt voor B. Braun Medical wat staat voor de jaarlijks terugkerende en onvergetelijke company events. De titel claimt de gemiste kans als je er niet bij zou zijn geweest. De invulling van het event bleef geheim, maar collega’s werden door middel van verschillende triggers wel nieuwsgierig gemaakt.

Het evenement

Voorafgaand aan het event kregen de medewerkers via een eventapp alle benodigde informatie. Het doel van de communicatie voor het evenement was het opwekken van nieuwsgierigheid en betrokkenheid, zonder te verklappen dat er een festival op hun wacht.

Tijdens het event lieten wij B. Braun Medical medewerkers parkeren op de leveranciers parkeerplaats, zodat het festivalterrein nog ongezien bleef. Vervolgens werden zij in onze congreszaal ontvangen voor de plenaire sessie. De plenaire sessie was anders ingestoken dan voorgaande jaren, met iedereen naar 100% energie! Met onder andere een spectaculaire entree van een directielid & Pump up the Company.

Rond de lunch was het tijd voor deel 2 van de dag en werd iedereen naar buiten geleid. Bij het zien van de verschillende tenten, foodtrucks & zonnestralen verscheen er direct een grote glimlach op ieders gezicht. Men wist niet wat hij/zij zag!

‘Doe waar je zin in hebt’ was de insteek van de middag. Mannen konden langs bij een Barbier, en de vrouwen lieten zich versieren met hippe festivalstyling. Er klonken beats uit een toffe DJ truck én door de koptelefoons van de Silent Disco. Ook waren er diverse workshops: zoals het maken van een klei en metaal kunstwerk tot een vrolijke lachworkshop met lachspiegels. De middag werd muzikaal afgesloten door Johnny and the Gangsters of Love.

Een company event om nooit meer te vergeten! #B. THERE

Meer weten? Kijk op onze pagina personeelsfeest organiseren!

Opdrachtgever: B. Braun Medical

Gasten: 250

Locatie: Jaiselings Royal Palace