Zorg voor loyale klanten door middel van merkactivatie

 

Meer begrip van je merk of product zorgt voor een hogere betrokkenheid bij je doelgroep. Door merkactivatie, ofwel brand activation, in te zetten kun je zorgen voor loyale klanten. Maar hoe doe je dit? Wij geven je enkele tips.

Leer van je klanten

Je klant is koning en die moet je proberen te begrijpen. Welke beleving hebben klanten eigenlijk als ze in contact komen met jouw bedrijf? Waar loopt je klant allemaal tegenaan? Breng de hele customer journey in kaart om hierachter te komen. Het is belangrijk dat je aan ieder onderdeel aandacht besteed. Van de invloed van de website en social media, het handelen van de verkoper tot aan hoe de klant het product of de dienst beoordeelt.

Wanneer je de customer journey in kaart hebt gebracht, is het ook van belang om eens goed te kijken naar de company journey. Dat zijn de interne processen van je organisatie. Wanneer de customer journey en company journey niet goed op elkaar aansluiten vallen er namelijk gaten. Gaten waar je klanten door vallen en dat is zonde want dan ben je ze kwijt!

Verbind het merk

Om je doelgroep met je merk te verbinden is het essentieel dat je een bepaald imago creëert waar men zich mee kan identificeren. Vertel het verhaal van je bedrijf of je merk. Hoe meer je doelgroep hier namelijk van begrijpt, hoe meer verbonden ze zich voelen en hoe hoger de betrokkenheid uiteindelijk zal zijn.

Een evenement organiseren is een goede manier om het verhaal van je merk te vertellen. Laat zien waar je voor staat en waar het geloof van je bedrijf vandaan komt. Door gebruik te maken van storytelling voor evenementen zorg je ook nog eens voor een onvergetelijk verhaal. Hoe meer je doelgroep zich met het imago van je merk begint te identificeren, hoe meer ze zich met jouw merk willen laten zien. Op social media bijvoorbeeld. Zo kunnen mensen uit je doelgroep uiteindelijk echte brand ambassadors worden.

Creëer een beleving

Tegenwoordig gebeurt zoveel online en op afstand dat echte beleving weer meer en meer gewaardeerd wordt. Heb je een winkel of een fysieke locatie? Dan zul je een beleving moeten creëren om mensen hier naartoe te trekken. Zo zorgt Eataly bijvoorbeeld voor een stukje Italië in verschillende steden en dat gaat veel verder dan alleen het lekkere Italiaanse eten. Ook wanneer je een event organiseert is het belangrijk om te zorgen voor een onvergetelijke beleving.

Stap uit je comfortzone

Decennia lang was consistentie erg belangrijk bij het ontwikkelen en toepassen van merken. Zolang je ideeën maar binnen de rechtlijnige merkstrategie vielen. Dat is echter niet meer van deze tijd! Stap uit die comfortzone en kies voor een flexibel aanbod. Durf te zorgen voor een verrassend ‘wauw’ moment door iets te doen dat men niet direct verwacht. Hierdoor val je op en kun je een onuitwisbare indruk maken op je doelgroep. Zorg er natuurlijk wel voor dat het niet een te-ver-van-je-bed show wordt. Mensen moeten nog wel weten dat het om jouw bedrijf en jouw merk gaat.

 

Download de nieuwste editie van ons relatiemagazine [BE]LEEF nu voor meer inspirerende artikelen!

CIRQUE DU SOLEIL VANAF 11 OKTOBER

Eén van ’s werelds populairste circussen komt wederom naar Nederland. Cirque du Soleil zal met haar spectaculaire show TOTEM neerstrijken op het Malieveld in Den Haag. Bekijk de zakelijke arrangementen!

ZAKELIJKE ARRANGEMENTEN

JUBILEUM ORGANISEREN

Sommige momenten zijn zo bijzonder dat je daar echt even bij stil moet staan. Een jubileum is zo’n moment. Je team heeft hard gewerkt en samen hebben jullie deze mijlpaal bereikt. Dat moet gevierd worden!

MAAK HET ONVERGETELIJK!

EINDEJAARSEVENT ORGANISEREN

De temperatuur stijgt maar voor je het weet staat de winter weer voor de deur. Een mooi moment om na te denken over hoe je je medewerkers dit jaar ga bedanken. Er zijn een tal van unieke mogelijkheden!

WIJ HELPEN GRAAG!